Wanneer je als bedrijf ergens een nieuwe start in wil maken, is een kick off evenement organiseren een goede manier. Maar wat zijn redenen om een kick off evenement te organiseren en hoe doe je dat het beste? Geen paniek, dit blog helpt je in de goede richting. Lees dus vooral verder. Redenen om een kick off evenement te organiserenLaten we beginnen met het in kaart brengen van mogelijke redenen om een kick off evenement te organiseren:
Een mooi moment om iedereen uitgebreid te informeren over de plannen voor het komende jaar en iedereen met goede moed en energie aan de slag te laten gaan.
Het is belangrijk om na zo’n ingrijpend moment iedereen goed en duidelijk te informeren. Niet iedereen zal even blij zijn met deze grote verandering, het is dus van belang om te zorgen dat iedereen zijn of haar zorgen kan uiten en vragen kan stellen. Zo voorkom je, hopelijk, problemen. Het presenteren van het nieuwe beleid is overigens ook vaak onderdeel van een kick off evenement.
Dit kunnen campagnes zijn in allerlei verschillende vormen. Een salescampagne bijvoorbeeld, of een marketingcampagne. Of denk eens aan de introductie van een nieuw product en/of dienst. De deelnemers betrokken houdenAfhankelijk van de lengte van je evenement is het soms lastig om de deelnemers betrokken te houden. Wanneer het evenement heel lang duurt, is de kans vrij groot dat de concentratie in de loop van de tijd af zal nemen. Om dit te voorkomen, zijn er een aantal tips.
Wanneer een evenement een hele dag of een dagdeel in beslag neemt, is het aan te raden om tijdsblokken te creëren. Een deel van de tijd laat je de deelnemers alleen luisteren terwijl ze het volgende moment zelfs aan de slag gaan of een discussie met elkaar gaan voeren.
Een luchtige manier om de aandacht van de deelnemers direct te pakken en te behouden is onmisbaar. Toch is dit een onderdeel wat vaak wordt vergeten. Jij vergeet dit nu nooit meer. De beste manieren om te communicerenHet is belangrijk om niet alleen tijdens, maar ook voor en na het kick off evenement te communiceren met de deelnemers. Maar hoe doe je dat? Dat doe je bijvoorbeeld door het evenement onderdeel te maken van een groter geheel. Maak het evenement onderdeel van een groter marketing- en communicatieplan. Vooraf kunnen deelnemers meedenken met de inhoud van het evenement, terwijl ze achteraf meedenken aan het opstellen van conclusies en eventuele verbeteringen voor in de toekomst.
|